Реферат Курсовая Конспект
МIТКА ОПЕРАЦІЯ ОПЕРАНД (і) КОМЕНТАР - раздел Высокие технологии, ТЕХНОЛОГІЯ РОЗРОБКИ ТА ВІДЛАГОДЖЕННЯ Ланки (Поля) Можуть Відділятися Один Від Одного Довільним Чис...
|
Ланки (поля) можуть відділятися один від одного довільним числом пропусків. Порядок і позиція полів важливі. Так, мітки повинні починатися в першому стовпчику. Операція (мнемоніка команди) може починатися в другому стовпчику або поза ним.
Операнди слідують за мнемонікою команди. Коментарі можуть слідувати за операндами, мнемонікою або мітками, і можуть починатися в будь-якому стовпчику. Максимальна ширина стовпця – 255 символів. Один або більша кількість пробілів повинна відділити мітку і мнемоніку команди, та мнемоніку і операнд (i). Операнди повинні відділятися комою.
Мітки. В полі мітки міститься символічне ім'я комірки пам'яті, в якому зберігається відмічена команда або операнд. Мітка представляє собою літерно-цифрову комбінацію, що починається з літери. Використовуються тільки літери латинського алфавіту. Мова Асемблер припускає використання в мітках символу підкреслювання (_). Довжина мітки може бути від 6 до 32 (наприклад для MPASM) символів. Мітки можуть супроводжуватися пробілом, табуляцією або кінцем рядка.
В якості символічних імен і міток не можуть бути використані мнемокоди команд, псевдокоманд і операторів асемблера, а також мнемонічні позначки регістрів та інших внутрішніх блоків МК.
Операція. В поле операції записується мнемонічна позначка команди МК або псевдокоманди асемблера, що є скороченням (абревіатурою) повного англійського найменування дії, що виконується. Якщо є мітка на тому ж самому рядку, то мнемоніка команди асемблера, директиви асемблера і макрозвернення повинні відділятися від цієї мітки двокрапкою чи одним або більшою кількістю пробілів або міток табуляції.
Операнди. В цьому полі містяться операнди (або операнд), що беруть участь в операції. Операнди повинні відділятися від мнемоніки одним або більше пробілів чи міток табуляції. Списки операндів (операнди) повинні відділятися комами.
Наприклад:
;
; Приклад фрагмента вхідної програми “Iніціалізація МК“
BEGIN
MOVLW | INITA | ; Завантаження в робочий регістр ; W значення, присвоєного імені ; INITA (значення: (константа, число) ; повинно бути присвоєне раніше в ; попередніх фрагментах програми) | |
MOVWF | TRISA | ; Завантаження значення з ; робочого регістру W в регістр ; управління конфігурацією порту А | |
MOVLW | INITB | ; Завантаження в робочий регістр ; W значення, присвоєного імені INITB | |
MOVWF | TRISB | ; Завантаження значення з робочого W в ; регістр управління конфігурацією порту В |
Команди можуть бути без-, одно-, або двооперандовими.
Операнд може бути заданий безпосередньо або у вигляді його адреси (прямої або непрямої). Безпосередній операнд зображається числом (MOVLW 0FFh, де символ 0 для Асемблера означає, що це число FFh, а не мітка! Або, MOVLW B'01010011', де В – означає двійкове число) або символічним ім'ям (MOVWF DATAPORT).
Символічні імена і мітки, що використовуються в якості операндів, повинні бути визначені, а числа подані з вказівкою системи числення, для чого використовується префікс (літера, що міститься перед числом): В – для двійкової, Q – для восьмирічної, D – для десяткової, Н – для шістнадцятирічної. Число без префіксу за замовчуванням вважається десятковим.
Псевдокоманди асемблера. Програма транслює вхідну програму в об’єктні коди. Хоча програма, що транслює, бере на себе багато з рутинних задач програміста, такі як привласнення дійсних адрес, перетворення чисел, привласнення дійсних значень символьним змінним і т. п., програміст все ж повинен вказати їй деякі параметри: початкову адресу робочої програми, кінець асембльованої програми, формати даних і т. п. Всю цю інформацію програміст вставляє у вхідний текст своєї прикладної програми у вигляді псевдокоманд (директив) асемблера, що тільки управляють процесом трансляції і не перетворюються в коди об’єктної програми.
Псевдокоманда ORG 100H задає асемблеру адресу комірки пам'яті (100Н), в якій повинна бути розміщена наступна за нею команда прикладної програми.
Псевдокомандою EQU можна будь-якому символічному імені, що використовується в програмі, поставити у відповідність певний операнд.
Наприклад, запис
TMRO EQU 01h
призводить до того, що в процесі асемблювання всюди, де зустрінеться символічне ім'я TMRO, воно буде замінене числом 1.
Псевдокомандою END програміст дає асемблеру вказівку про закінчення трансляції.
В результаті трансляції повинна бути отримана карта пам'яті програм, де кожній комірці пам'яті поставлений у відповідність код, що зберігається в ній.
Нижче наведений фрагмент робочої програми, що містить операнди з різноманітним засобом завдання і псевдокоманду END:
MOVLW | B'01010101' | ; Завантажити константу ; 01010101 в регістр W | |
MOVLW | DATAPORT | ; Записати зміст регістру ; W в регістр DATAPORT (визначений ; раніше як порт В) | |
GOTO | $ | ; Нескінченний цикл (вічний ; цикл для перевірки програми в ; динамічному режимі). Вихід ; тільки по перериванню. | |
END | ; Кінець трансляції і закінчення прогр. |
– Конец работы –
Эта тема принадлежит разделу:
ТЕХНОЛОГІЯ РОЗРОБКИ ТА ВІДЛАГОДЖЕННЯ РОБОЧИХ ПРОГРАМ ДЛЯ OMK PIC Технологія розробки та... Правила запису програм на мові Асемблера...
Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: МIТКА ОПЕРАЦІЯ ОПЕРАНД (і) КОМЕНТАР
Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:
Твитнуть |
Новости и инфо для студентов