Реферат Курсовая Конспект
ФІЛОСОФІЯ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ - раздел Философия, ІСТОРІЯ СВІТОВОЇ ТА УКРАЇНСЬКОЇ ФІЛОСОФІЇ Середньовічна Філософія — Філософський Напрям, ...
|
Середньовічна філософія — філософський напрям, що виник на території Римської імперії з II ст. та розвивався на європейському континенті до XVI ст. |
Етапи історичного розвитку | Найвідоміші представники | Основні риси |
Теоцентризм |
Тертулліан Карфагенський (160—220 рр.); |
Августин Блаженний (354-430 рр.); |
Фома Аквінський (1225—1274 рр.); |
Ансельм Кентерберійський (1033—1109 рр.); |
Вільям Оккам (1285—1349 рр.); |
Майстер Екгарт (1260—1327 рр.) |
Патристика II—III ст. Апологетика |
Креціонізм |
Патристика II—VIII ст |
Грицька Римська |
Есхатологія |
Провіденціоналізм |
Теодіцея |
Представники арабомовної середньовічної філософії(VII—XII ст.) |
Аль Кінді (800—879 рр.) |
Аль-Фарабі (870—950 рр.) |
Ібн-Сіна (Авіцена) (980—1037 рр.) |
Ібн Рушд (Авероес) (1126—1198 рр.) |
Схоластика V—XIV ст. |
Рання Зріла Пізня |
Особистісність |
Ревеляціонізм |
ГОЛОВНІ КАТЕГОРІЇ ТА ПОНЯТТЯ ДО ТЕМИ | |
Апологетика | (від грец. «захищаю») — історичний етап розвитку середньовічної філософії, головною характеристикою якого стали захист і виправдання християнського віровчення доказами розуму |
Аскетизм - | (від грец. «вправа, подвиг») — моральний принцип, який полягає у відмові від життєвих благ, придушенні природних бажань зметою самовдосконалення або досягнення морального чи релігійного ідеалу |
Віра | особливе ставлення до реальних або уявних об'єктів (явищ), коли їх істинність приймається без теоретичного й практичного доведення |
Гріховність | релігійний термін, що означає природну неповноцінність людського буття, його внутрішню ущербність, що виявляється у відмові від духовної єдності зБогом і виборі зла |
Догмат | (від грец. «закон, правило, постанова») — в середньовічній філософії означає головне положення того чи того віровчення, яке приймається без доказів (як безперечна істина) |
Екзегеза | (від грец. «витлумачую») — метод трактування біблійних істин без зміни їх сутності, використовувався в середньовічній філософії (апологетиці, патристиці, схоластиці) під час вивчення Святого Письма |
Есхатологія | (від грец. «кінцевий» і «вчення») — релігійне вчення про остаточну долю людства (складова будь-якої релігійної ідеології) |
Єресі | (від грец. «відбір, учення, школа») — релігійні вчення, течії, які перебувають в опозиції до панівної релігійної системи |
Креаціонізм | (від лат. «створення») — розуміння світу як результату Божого творіння |
Молитва | у монотеїстичних релігіях — єдина гідна форма спілкування людини зБогом |
Номіналізм | (від лат. потеп — «ім'я, назва») —• один з головних напрямів схоластики, який обстоював об'єктивне існування лише одиничних предметів, заперечував положення реалізму, визнавав об'єктивне існування загальних понять у розумі Бога |
Одкровення | надприродне безпосереднє отримання істини, яке має місце лише серед обраних людей у мить їхнього містичного просвітлення |
Особистісність | релігійно-філософська концепція, згідно з якою людина є унікальним творінням завдяки своїй богопо-дібній сутності |
Патристика | (від лат. раїгез — «отці церкви») — термін для позначення сукупності теологічних і філософських учень II—VIII ст. |
Провіденціоналізм | (від лат. ргоуійепііа — «передбачення, провидіння») — релігійно-філософське розуміння причин суспільних подій як прояву волі Бога, а їх сенсу — як наперед визначеного наміру Бога |
Ревеляціонізм | концепція, згідно зякою істина міститься в божественному одкровенні, зафіксованому у Святому Письмі |
Страждання | протилежність позитивної діяльності, стан болю, хвороби, горя, суму, страху, тривоги; у християнській традиції сприймалося як кара за гріхи |
Схоластика | (від лат. вНсоїа — «школа») — середньовічна філософія, що намагалася дати теоретичне обґрунтування релігійному світогляду |
Теодіцея | (від грец. «бог», «справедливість», букв, «боговип-равдання») — релігійно-філософське вчення, метою якого є доведення того, що існування зла у світі не заперечує уявлень про Бога як абсолютне добро |
Теологія | раціональна систематизація віровчення тієї чи тієї релігії |
Теоцентризм | принцип середньовічної теологічної філософії, згідно з яким головною причиною всього оточуючого світу, найвищою реальністю та головним предметом філософських досліджень є Бог |
– Конец работы –
Эта тема принадлежит разделу:
С І ПРИСУХІН... ФІЛОСОФІЯ Навчальний посібник У частинах...
Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: ФІЛОСОФІЯ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ
Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:
Твитнуть |
Новости и инфо для студентов