рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Ортодоксальні філософські системи

Ортодоксальні філософські системи - раздел Философия, ІСТОРІЯ СВІТОВОЇ ТА УКРАЇНСЬКОЇ ФІЛОСОФІЇ Школа Санкх'я (Санскритське Слово — Буквально «Число, І ...

Школа санкх'я (санскритське слово — буквально «число, І ючрахунок») — філософська система, що розвивала ведичне іиіення й була відома своїм дуалістичним світобаченням. Заснов­ником цієї школи вважають мудреця Капілу, який навчав, що іс­нує два вічних джерела світу, дві першопричини — пуруша (чис­тий дух) і пракріті (матерія) — основа всього багатогранного гніту. Пуруша є носієм чистої свідомості, як першопричина світу пін є абсолютно пасивним і не здатен діяти самостійно. Пракріті, навпаки, є активною енергією (силою), яка не має свідомості й гласного вектора розвитку.

Еволюція світу розпочинається з миті поєднання пуруші й пракріті, у результаті чого виникає велетенський зародок всесві­ту («махат»), який має інтелект, що починає розбудовувати світ предметів та явищ. Розвиток світу в своїй основі має активність трьох енергій пракріті («гун»): енергії світла та радості; енергії руху й пристрасті; енергії темряви та браку розуму. До об'єд­нання з пурушою ці енергії перебувають у стані спокою, та як тільки вони стихійно об'єднуються, виникають 24 елементи сві­тобудови, серед яких розум, самосвідомість, почуття тощо.

Незважаючи на момент єдності, пракріті протистоїть пуруші (по суті, вони залишаються відносно самостійними). Наприклад, на рівні людини зв'язок душі й тіла є завжди відносним: «Я» лю­дини (душа) є вільним елементом, який прагне продовжити своє існування в просторі та часі за межами матеріального буття. Але через те, що «Я» людини не знає істини життя, матеріальна зале­жність обмежує його потенційні можливості самостійного існу­вання, внаслідок чого виникають страждання душі (драматизм життя) окремої людини.

 

Санкх'я пропонує шлях до звільнення від страждання, де пер­шим кроком є необхідність усвідомлення того, що «Я» й тіло — це різні субстанції. Тому «Я» має уникати матеріальних ба­жань, світських цінностей життя з метою зміни своєї карми та отримання вічної істини життя.

Школа йоги (від санскрит, «поєднання», «зв'язок») — одна з шести даршан давньоіндійської філософії, виникла в II ст. н. е. Засновником йоги вважають філософа Патанджалі, автора праці під назвою «Йога-сутра» (приблизно II ст. до н. е.). Елементи вчення йогів частково містились у Ведах, що орієнтували людину на отримання надприродних здібностей шляхом спеціальної ду­ховної практики (аскетизму, глибоких роздумів, концентрованої думки), а також в Упанішадах і «Махабхараті», де йога розгляда­лась як спосіб отримання істинного знання.

Безпосередньою філософською основою йоги стає санкх'я. Згідно з філософським ученням йоги, пракріті (матеріальна суб­станція) й пуруша (духовна субстанція, свідомість) із самого по­чатку існували незалежно одна від одної. Але пуруша через не­знання, невігластво потрапила в залежність від матерії й прагне подолати її, тобто повернутися до свого початкового незалежно­го стану. Людина є уособленням цього суперечливого поєднання матерії та душі (свідомості), тому йога вважає, що людина має «звільнити» душу від кайданів матеріального світу. Головними способами отримання вищих знань і звільнення душі від матеріа­льних пут світу є концентрація, медитація й аскетичні цінності. Саме звільнення піднімає людський дух до нових висот життя, перериває коло перероджень (сансару) й веде до злиття атмана («Я» людини) з Брахманом (абсолютом).

Класична йога пропонує вісім щаблів практичної самореалізації на шляху до звільнення, що є кінцевою метою людського життя:

— «яма»— приборкання, стриманість. Людина утримується від брехні, крадіжок, жадібності, заподіяння зла будь-якому жи­вому створінню на землі;

— «ніяма» — етична культура. Виховання в собі гарних зви­чок, вивчення текстів Вед, розмірковування про Бога;

— «асана» — дисципліна тіла, тренування тіла, що сприяє концентрації думок і глибоким роздумам;

— «пранаяма» — регулювання дихання;

— «пратьяхара» — ізоляція душі від матеріальних почуттів і людського тіла;

— «дхарана»— концентрація психіки на одному об'єкті мис­лення;

— «дх'яна» — роздуми з метою внутрішнього споглядання цих предметів, якнайбільшої концентрації на предметі роздумів;

— «сачадхі» — прозріння, відчуття блаженства, перехід від зов­нішнього споглядання предмета до розуміння внутрішньої суті й злиття з ним, одночасна втрата людиною самої себе як матеріальної частини світу та отримання нового рівня самоусвідомлення.

Традиційно йогу поділяють на чотири різновиди:

— джнана-йога (йога роздумів, шлях пізнання), яка ствер­джує, що як тільки долається незнання й отримується істина, ду­ша стає вільною;

— карма-йога (діяльність, безкорисливе служіння суспільному благу), що вимагає повного подолання людиною ілюзорних інте­ресів, щоб, зрештою, отримати звільнення;

— бхагті-йога (йога любові до Найвищої Істоти), яка пов'язує шільнення з любов'ю та відданістю божеству або абсолюту;

—раджа-йога (найвища йога, «царська йога») — шлях воло­діння своїм тілом, завершальний етап самопізнання, який веде до і амопросвітлення й остаточного звільнення від матеріальних кайданів світу.

 

Загалом головним об'єктом, на який спрямовано йогівську практику, є Бог (як найдосконаліший об'єкт) — абсолют. Вва­жається, що йогічна техніка самообмеження й медитації (зо­середження на роздумах про Бога) робить людину рівносиль­ною Богові. Під час якнайбільшого зосередження (самадхі) людина стає носієм божественних якостей.

Школа ньяя (букв, «правило», «підґрунтя», «метод») як орто­доксальна філософська система мала дуже багато подібного з да-шіьоіндійською філософією вайшешика. Вона стала відома за-идяки розробці проблем пізнання та логіки. Першоджерелом школи ньяя вважають «Ньяя-сутру».

У філософських концепціях ньяя стали визначальними оригі­нальні ідеї про людину, її долю, ставлення до Бога. Засновником школи вважають філософа Готаму (IV ст. до н. е.) Головним предметом його філософських роздумів були логічні методи пі-шання світу та доведення їх істинності.

У вченні про Бога Готама виходив з того, що основою світу є не порожнеча, а простір, час, ефір, розум та душа. Він запропо­нував власний аргумент, який доводить існування Бога — усе в і ніті має причину, отже, світ також має причину — Бога. Усі предмети світу складаються з частин, які, своєю чергою, утворю­ють щось більше, ніж окремий предмет (ціле). Це ціле і є Бог.

Школа вайшешика (букв, «особлива») — одна з ортодоксальних чаршан давньоіндійської філософії, засновником якої вважають фі-нософа Улуку, або інакше — Канаду (VI—V ст. до н. е.). Головним і екстом, у якому зафіксовано її положення, є «Вайшешика-сутра».

Згідно з філософськими поглядами вайшешика, увесь світ складається із субстанцій, якостей, дій, всезагальності, особливо­го і, присутності та небуття. Субстанція містить дев'ять елементів (земля, вода, вогонь, повітря, ефір, час, простір, душа, розум). Пер­ші субстанції складаються з невидимих першоелементів (атомів).

Розум і душа є вічними субстанціями. Індивідуальна душа усві­домлюється розумом окремої людини. Верховна душа — це Бог (творець усього сущого на землі). Власне, Бог створив з атомів увесь світ. Розпад гармонії атомів означає смерть предмета або тіла. Атоми взаємодіють між собою в результаті волевиявлення Бога й у межах дії закону — карми.

Натурфілософські ідеї послідовників школи вайшешика орієн­тують на те, що все матеріальне складається з неподільних ато­мів, гармонія яких може бути порушена. Завдяки існуванню гар­монії предмет можна бачити й використовувати у практичному житті. Після закінчення космічного циклу існування матеріально­го буття зв'язки атомів в ньому втрачаються, матеріальний пред­мет зникає, поки не з'являється нова комбінація (новий предмет), але вже в іншому світі.

Вайшешика традиційно трактує мету людського життя як по­збавлення душі від матеріальної залежності (сансари), що в по­всякденному житті означає закінчення всіх мук і страждань. До­сягнення кінцевого стану звільнення свідчить про пізнання істи­ни про світ.

 

Блаженство не є кінцевою метою життя людини, а лише спо­собом звільнення від матеріальної залежності. Шлях до звіль­нення — це результат власного волевиявлення, яке дарує лю­дям Бог, тому всі люди так чи так отримають звільнення (пізна­ють істину).

Школа веданти (від санскрит, слова «кінець, завершення Вед») з'явилась як результат інтерпретації основоположних засад Упанішад. її засновниками вважають мудреців Шанкару, Рама-нуджи, а також відомого мудреця Бадараяну, автора «Брахма-сутр». Поряд з Упанішадами, Брахма-сутрою одним з найважли­віших текстів вважають «Бхагаватгіту» («Божественну пісню»).

Засновники веданти розробили ідею існування єдиної душі (атмана) як єдиного бога Брахми. Усе, що існує у світі, — це Бог, а отже, душа є також Богом, тому Бог є єдиною реальністю в світі (монізм).

Світ — це ілюзія, подоба справжньої реальності. Бог ство­рює світ за допомогою «Майї». Людям, яким невідома істина світу, цей світ видається не таким, яким він є, а таким, яким ми його відчуваємо. Це означає, що людина, яка отримала істину, починає бачити світ адекватно, сприймаючи його реально. До­сягти істини про світ (реальність) можна лише шляхом аскетичного самообмеження, постійного самоконтролю, які, зрештою, об'єднують індивідуальну духовну основу людини (атман) з брах­маном.

 

Згідно з ученням веданти, основним обов'язком людини є ви­вчення Веданти, щоб, зрештою, стати брахманом. Під час отримання істини про остаточну мудрість світу людська ду­ша втрачає ілюзії, що є результатом чуттєвого пізнання сві­ту, піднімається до Бога й стає вільною, тобто отримує віч­не й незмінне щастя.

Школу міманси (букв, «проникнення», «дослідження», «дис­кусія») було засновано мислителем Джайміні приблизно у II ст. іч н. е. Головним доробком міманси вважали «Міманса-сутру». І І,я школа продовжувала культово-ритуальні традиції Вед. Відпо-иідно до вимог міманси від правильного виконання жертвопри­несень залежить можливість отримання істинного знання, а отже, м шільнення від матеріальної залежності.

Міманса абсолютизує словесне знання Вед. Послідовники мі-манси вважали, що Веди існують вічно, вони не були створені Богом і лише інколи нагадують про себе під час тлумачення їх тексту пророками. Веди є вічні, а сама вічність витікає з об'єктів, що від-

і ісркалюють слова Вед. Авторитет Вед є абсолютним, а тому кожна людина повинна обов'язково виконувати закони Вед, що є повною умовою звільнення людини від матеріальної залежності.

Отже, згідно з ученням міманси, душа людини є об'єктивною реальністю. Верховної душі у вигляді Бога немає, тому світ є результатом взаємодії матеріальних причин у межах дії космі­чного закону — карми. Кармі підпорядкована не тільки людина, а все живе на землі. Ритуал і добрі вчинки допомагають людині адаптуватися до карми, полегшити її вплив з метою якнайшвид­шого звільнення від неї.

 

Отже, філософія Стародавньої Індії головним предметом свого дослідження вбачала людину як єдність мікро- й макро-космосу. Характерною особливістю даршанів був їх етико-спіритуалістичний характер і практична спрямованість, що охоплювала майже всі сфери людської діяльності. Важливи­ми особливостями також були визнання субстанціональної єдності всіх істот, упевненість у можливості отримання різ­ними шляхами істини про оточуючий світ і розуміння того, що вдосконалення світу можливе завдяки самовдосконаленню кожної окремої людини.

 

 

ФІЛОСОФІЯ СТАРОДАВНЬОГО КИТАЮ

 

Основні етапи розвитку й головні напрями китайської філософії

 

Перший етап

 

Другий етап


Найдавніші релігійно- філосовські Вчення Стародавнього Китаю давньокитайської філософії VII ст. до н. е.- III ст.. до н. е. Основні напрями давньокитайскої філософії після проникнення в Китай буддизму в III ст. і до кінця XIX ст. н. е
Чань-буддизм

.

Конфуціанство Конфуцій (551—479 рр. до н. е.)
Даосизм Лао-цзи (VI—Уст. до н. е.)


Менш відомі філософські школи

 

Легізм
Моїзм

 

ГОЛОВНІ КАТЕГОРІЇ ТА ПОНЯТТЯ ДО ТЕМИ
Дао (кит. «шлях», «закон», «принцип») — одне з найважливіших понять філософії Стародавнього Китаю, що означає, по-перше, універсальний світовий закон, згідно з яким розви­ваються природа й людина, по-друге, субстанцію, першо­причину, з якої розвивається весь світ
Де поняття китайської філософії, що означає благодать (енер­гію), що виходить з першопричини дао й трансформується в предмети та явища довколишнього світу
Жень (букв, «гуманність») — одне з основоположних понять кон­фуціанства, яке уособлюється із самою людиною як її харак­теристика бути особою; закон ідеальних відносин між лю­дьми в родині, суспільстві, державі, який проголошує: «Чо­го не бажаєш собі, не роби іншим»
Інь та Ян поняття давньокитайської філософії, які символізують супе­речливі першопринципи світу, що перебувають в стані єд­ності: інь — репрезентує жіночий першопринцип (пасив­ність, холод, вологість, темрява), ян— чоловічий (актив­ність, тепло, сухість, світло, твердість)
Лі (кит. «етикет», «стриманість») — основоположне поняття етики конфуціанства, у широкому сенсі — правила поведін­ки на всі випадки життя
Сяо поняття етики конфуціанства, що означало синівське поша-новування родини, батька й старшого брата
У-вей (кит. «недіяння») — поняття релігійно-філософської систе­ми даосизму, яке означає відсутність цілеспрямованої діяль­ності, що не співвідноситься з процесом природного світо-порядку, у вузькому сенсі — уникнення будь-якої діяльнос­ті, що заважає досягненню дао
Цзин космічна енергія, першооснова існування всіх живих організ­мів
Ці космічна, матеріально-духовна енергія, що слугує будівель­ним матеріалом виникнення предметів, явищ довколишньо­го світу
Шень космічна духовна енергія, яка існує в людині та є її духов­ною основою
   

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

ІСТОРІЯ СВІТОВОЇ ТА УКРАЇНСЬКОЇ ФІЛОСОФІЇ

С І ПРИСУХІН... ФІЛОСОФІЯ Навчальний посібник У частинах...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Ортодоксальні філософські системи

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

ФІЛОСОФІЯ, ЇЇ ПРИЗНАЧЕННЯ, ЗМІСТ І ФУНКЦІЇ В СУСПІЛЬСТВІ. ІСТОРІЯ ФІЛОСОФІЇ
ФІЛОСОФІЯ ЯК РІЗНОВИД СВІТОГЛЯДУ Світогляд — це сукупність поглядів та уявлень людини про світ, які визначають її с

Філософія як різновид світогляду
Що таке філософія? Як і чому вона виникла? Чим пояснити те, що сьогодні існує безліч різноманітних філософських напрямів, окремих шкіл та вчень? Чому для одних людей вона є метою життя, а для інших

Світогляд і його основні різновиди
Відомо, що розвиток філософської картини світу органічно випливає зі світогляду (як окремої людини, так і суспільства за­галом). Головним питанням світогляду є питання про місце людини у світі т

Список рекомендованої літератури
1. Антология мировой фипософии: В 4 т. — М., 1969—1972. 2. Арцишевский Р. А. Мировоззрение: сущность, специфика, разви-тие.—Львов, 1986. 3. Бердяев Н. А. Самопозн

ФІЛОСОФІЯ СТАРОДАВНЬОГО СХОДУ: ІНДІЯ, КИТАЙ
ФІЛОСОФІЯ СТАРОДАВНЬОЇ ІНДІЇ Основні етапи розвитку філософії в Стародавній Індії

Основні етапи розвитку філософії в Стародавній Індії
Філософська думка зародилася в епоху формування перших класових суспільств і ранніх держав. Це був час, коли відходила в минуле міфологічна культура, на ґрунті якої виникли перші ре­лігійно-філософ

Неортодоксальні філософські системи
Знайомство з філософією Стародавньої Індії почнемо з аналізу найвідоміших неортодоксальних філософських систем1, насампе­ред, буддизму, який в епоху Середньовіччя посів панівне стано­вищ

Основні етапи розвитку и головні напрями китайської філософії
У III—II тис. до н. е. в басейні річок Хуанхе та Янцзи сформу­валися великі рабовласницькі держави зцікавою та своєрідною культурою, яка віддзеркалювала драматичний і суперечливий

Питання для самоперевірки
1. Дайте коротку характеристику філософським школам Старода­вньої Індії. 2. Проаналізуйте характерні особливості філософських поглядів бу­ддизму й джайнізму. 3. П

Список рекомендованої літератури
1. Буддизм. Четьіре бпагородньїх истиньї. — М.; Харьков, 2000. 2. Гессе Г. Паломничество в страну Востока. — СПб., 1999. 3. Дао: гармония мира. — М.; Харьков, 200

ФІЛОСОФІЯ СТАРОДАВНІХ ГРЕЦІЇ ТА РИМУ
Антична філософія — комплекс ідей та вчень, розроблених давньогрецькими та давньоримськими мислителями в період з VII ст. до н. е. до VI ст. н. е.

Головні періоди розвитку античної філософії. Досократівський період
Розвиток філософії стародавніх греків і римлян датується величезним тривалим історичним проміжком часу — з VII ст. до н. е. до VI ст. н. е. Перший період розвитку античної філо­софії отримав наз

Класичний сократівський період
Разом зі зростанням могутності полісу (в середині V ст. до н. е) починається період розквіту давньогрецької філософії, який отримав назву класичний сократівський. У цей час

Категорія, за Арістотелем, — це найвищий рівень віддзеркалення та узагальнення навколишньої дійсності, без якого неможливе саме буття.
  Не менш оригінальним є вчення Арістотеля про душу. Він вважав, що душа є носієм свідомості людини й водночас вона ке­рує людським організмом. Душа має три рівні: 1) росл

Елліністичний період
Елліністична філософія (кінець IV— початок 11ст. до н. е.) — це сукупність філософських учень, які віддзеркалили кризу полісу, яка детермінувала зміну парадигми філософського мислення. На­в

Список рекомендованої літератури
1. Антология мировсй философии: В 4 т. — М, 1969 — Т. 1. — Ч. 1. 2. Аристотель. Сочинения: В 4 т. — М., 1976—1983. 3. Асмус В. Ф. Античная философия. — М., 1976.

ФІЛОСОФІЯ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ
Середньовічна філософія — філософський напрям, що виник на території Римської імперії з II ст. та розвивався на європейському континенті до XVI ст.

Етапи історичного розвитку середньовічної філософії та їх основні риси
Середньовічна філософія розвивалася впродовж чималого проміжку часу — з II по XVI ст., її головною особливістю став міцний союз із теологією, визнання Бога як найвищої першопри­чини, а існування

Список рекомендованої літератури
1. Аврелий Августин. Исповедь блаженного Августина, єпископа Гип-понского. — М., 1991. 2. Антология мировой философии: В 4 т. — М., 1969. — Т. 1.— Ч. 2; Т. 2. 3. Бл. Авг

ФІЛОСОФІЯ ВІДРОДЖЕННЯ ТА РЕФОРМАЦІЇ
Філософія епохи Відродження — віддзеркалення соціального та ідейного руху Відродження (Ренесансу), започаткованого в Італії в XIV ст., що в XVI ст. стає загальноєвр

Головні напрями філософії епохи Відродження та її характерні риси
Філософія Ренесансу, або Відродження, в Європі (насамперед в Італії) займала значний історичний проміжок часу — з XIV по XVI ст. Сама назва епохи свідчить про відродження інтересу до

ФІЛОСОФІЯ НОВОГО ЧАСУ ТА ДОБИ ПРОСВІТНИЦТВА
Філософія Нового часу віддзеркалює утвердження буржуазного способу виробництва, наукову революцію й встановлення експериментального природознавства у XVII—XVIII ст.

Головні напрями філософії Нового часу та їх основні риси
Для періоду становлення й розвитку філософії Нового часу (XVII—XVIII ст.) характерне визначення розуму як певної суми адекватних знань про природу, а разом з тим іпро людину.

Доба Просвітництва та її домінуючі риси
Кінець XVII — початок XVIII ст. ввійшли в історію світової культури як період Просвітництва, а французьку філософію цьо­го періоду за аналогією називають філософією доби Просвітниц­тва. Французькі

Питання для самоперевірки
1. Розкрийте сутність раціоналізму та емпіризму філософії Нового часу. 2. Назвіть характерні риси філософії Нового часу. 3. У чому особливості філософії Ф. Бекона

Список рекомендованої літератури
1. Английские материалистьі XVIII в. Собр. соч.: В 3-х т. — М., 1967, 1968. 2. Антология мировой философии: В 4-х т. — М., 170. — Т. 2. 3. Бакрадзе К. С. История

НІМЕЦЬКА КЛАСИЧНА ФІЛОСОФІЯ. МАРКСИЗМ
Німецька класична філософія кінця XVIII— першої половини XIX ст. — період формування нового стилю філософського мислення, яке грунтувалося на методі «розумного»

Головні напрями німецької класичної філософії та її основні досягнення
Німецька класична філософія охоплює доволі значний промі­жок часу — приблизно 100 років, із середини XVIII ст. до кінця XIX ст. У своєму розвитку вона пройшла певні періоди, які збі­гаються з назва

Марксизм
Марксизм виник у Європі в 40-ві роки XIX ст. У вузькому ро­зумінні він уособлювався з марксистською філософією, яка була створена двома німецькими вченими — Карлом Марксом (1818—1883 рр.) і Фрідріх

Питання для самоперевірки
1. Історичні рамки німецької класичної філософії. 2. Назвіть основні твори Імануїла Канта. 3. Що таке «річ у собі» Канта? 4. Чому філософію Імануї

Список рекомендованої літератури
1. Гегєль Г. Знциклопедия философских наук: В 3-х т. — М., 1974. 2. Герасимчук А. Філософія: Курс лекцій: Навч. посів, для вузів. — К., 1999. 3. Гульїга А. В. Нем

ФРЕЙДИЗМ І НЕОФРЕИДИЗМ
Фрейдизм (кінець XIX—XX ст.) — філософсько-соціологічне вчення Зігмунда Фрейда, що розвивається на основі особливого методу лікування психічних захворювань— психоаналі

Фрейдизм
Зігмунд Фрейд (Сигізмунд Шолом) (1856—1939рр.) — австрій­ський лікар-психіатр, який розвинув психоаналітичне вчення до рівня філософського антропологічного принципу, засновник пси­хоаналізу

Неофрейдизм
Герберт Маркузе (1898—1979 рр.) — неофрейдист, німецько-американський філософ і соціолог. З 1934 р. працював у Сполу­чених Штатах Америки. Основні праці, що репрезентують його філософські п

Список рекомендованої літератури
1. Всемирная знциклопедия: Философия / Главн. науч. ред. и сост. А. А. Грицанов. — М.: АСТ; Мн.: Харвест, Современньїй литератор, 2001. 2. Гловер 3. Фрейд или Юнг. — СПб.,

ТРАДИЦІЇ ТА ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ФІЛОСОФСЬКОЇ ДУМКИ В УКРАЇНІ
Другий період   Основні періоди та етапи розвитку української філософії

Становлення української філософії
Найдавніші (дохристиянські) пласти духовності українського народу відомі недостатньо, адже пам'ятки духовної культури цієї доби були переважно знищені після 988 р. як такі, що суперечили новим хрис

Список рекомендованої літератури
1. Багалій Д. Український мандрований філософ Григорій Сковорода. — К., 1992. 2. Бичко А. К., Бичко І. В. Феномен української інтелігенції. Спроба ек-зистенційного аналізу. —

СУЧАСНА СВІТОВА ФІЛОСОФІЯ
Позитивізм Огюст Конт (1798—1857 рр.) Ернст Мах (1838—1916 рр.) Ріхард Авенаріус (1843—1896 рр.)таін. Прагматизм Чарльз Пірс (1839—1914 рр.) Вільям Джеймс

Головні напрями сучасної світової філософії та їх основні риси
У XX — на початку XXI ст. світова філософія стала конгло­мератом різноманітних ідей і підходів, окремих поглядів, проб­лем і методик, в основі яких лежать уже відомі й апробовані фі­лософські ідеї,

Список рекомендованої літератури
1. Больнов О .Ф. Философия зкзистенционализма — СПб., 1999. 2. Бубер М. Два образа верьі. — М., 1995. 3. Головко Б. А. Філософська антропологія. — К., 1997.

ПІДРУЧНИКИ ТА НАВЧАЛЬНІ ПОСІБНИКИ
Балюк І. А. Вирішення господарських спорів. 188 с. Бараник 3. П. Статистика ринку праці. 167 с. Береза А. М. та ін. Електронна комерція. 326 с. Беляєв О. О. та ін. Еконо

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги