рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Початок філософії в Японії

Початок філософії в Японії - раздел Философия, ІСТОРІЯ ДРЕВНЬОЇ ФІЛОСОФІЇ   У Цивільній Історії Японії Проглядаються Три Великих Періоди:...

 

У цивільній історії Японії проглядаються три великих періоди: 1) патріархальне первіснообщинне суспільство, 2) феодальне суспільство (середина VI ст. – середина XIX ст. н.е.), 3) період Нової та Новітньої Японії ( із середини XIX ст.).

Усередині другого періоду розрізняють ранній феодалізм (династії Асука, 552 – 645; Нара, 645 – 794; Хеян, 794 – 1185), зрілий феодалізм (династії Камакура, 1185 – 1333, і Муромоті, 1333 – 1578) і пізній феодалізм (династії Мамояма, 1573 – 1614, і Едо, 1614 – 1869).

У світоглядному відношенні перший період – добуддистський, а другий і третій – буддистські.

Добуддистський період.Перший час Японія у своєму культурному розвитку значно відставала від Китаю. Тому, починаючи з I ст. н.е., Японія зазнавала сильного впливу тоді більш зрілої, ніж японська, китайської культури періоду династії Хань (206 р. до н.е. – 220 р. н.е.) і культури наступних династій. У 405 р. Японія, все ще не маючи писемності, приймає як офіційну


китайську мову і китайську писемність. Із приходом корейських і китайських переселенців у Японію проникає конфуціанство.

Але світоглядом рядових японців залишається рання японська міфологія. Вона збереглась у писемній пам'ятці VIII ст., відомій під назвою «Кодзікі» («Записки стародавності»).

Для древньої японської міфології характерний культ природи (натуризм) і її одушевлення (анімізм). Центральне місце в поклонінні природі посідає культ Сонця.

Поклонялись, однак, і Місяцю, і стихіям у їхніх різних проявах. А також деревам, квітам, джерелам і т.д. Вся природа населялася духами гір, рік, дощу, вітрів, дерев... Це натуризм.

Синто. (Синто – Шлях богів). Традиційний японський культ синто виник як синтез японського анімізму й шаманства. Синто – поклоніння сонму богів. Головне божество Аматерасу (наголос на першому складі) – богиня Сонця. Сонце уявляється володаркою небес зі своїм царським двором і радою богів. З'явилися синтоїстські храми. Релігійних зображень у них не було. Для синто характерний культ імператора (теніо) і його предків (теніосум). Династичний синтоїзм – культ, який відправлявся імператорською родиною, як такою, що як перебуває в родинних стосунках з богами. Храмовий синтоїзм – культ різних богів у храмах. Домашній синтоїзм – культ богині Аматерасу з її кіотами (від грецьк. kibotos – ящик, ковчег) з різними священними предметами. Народний синтоїзм містить уявлення про домовиків і т.д.

Тільки в 1945 р. церква в Японії відділилася від держави і був скасований культ імператорів. Тепер династичний культ – особиста справа імператорської родини. Сьогодні в Японії близько 10 мільйонів неосинтоїстів.

«Кодзікі». «Кодзікі» – священна книга синтоїзму. У першій частині «Кодзікі» описується споконвічний стан світу як стан хаосу, далі, відокремлення неба від землі. Цей початковий період пов'язаний з першою трійцею божеств, які перебувають у прихованому стані.

Друга частина «Кодзікі» оповідає про конфліктуючу між собою пару богів Ідзанагі (чоловіче божество) і Ідзанамі (жіноче божество), що відповідно персоніфікують творення, добро і світло та руйнування, смерть і тління, а загалом загробний світ як світ скверни.

Ідзанагі породжує бога Місяця Цукуемі, богиню Сонця Аматерасу та бога водної руйнівної стихії Сусаноо.

Конфлікт між Ідзанагі й Ідзанамі повторюється як конфлікт між Аматерасу й Сусаноо.

Боги сходять на Землю й рідняться з людьми.

Японія – країна восьми великих островів – створена Ідзанагі й Ідзанамі.


Буддистський період. Уцей період державною релігією Японії стає синтоїзм.

Разом з тим у 552 р. в Японії дістає офіційне визнання й буддизм у його північному різновиді – у формі китаїзованої махаяни.

Буддизм проникає в Японію з Китаю через корейський півострів. Вище вже говорилося про те, що в 405 р. Японія приймає як офіційну мову китайську. В Японію приїжджають китайські та корейські архітектори, скульптори, живописці. Будуються буддистські монастирі. Зі своєї сторони японці починають відвідувати Китай. У 607 р. до китайського двору прибуває японське посольство. У Китай посилають японців як студентів.

У 645 р. державна власність на землю перетворюється на власність окремих феодалів («переворот Тайка» – початок династії Нара).

У другій половині IX ст. з'являється власна японська писемність, яка змінює китайську (правда, китайська мова залишається мовою історичних, юридичних і теологічних документів). У 894 р. до н.е. зв'язок Японії з Китаєм припиняється.

Китаїзований буддизм японізується. Боги Синто витлумачуються як частина буддистського пантеону.

Виникає якесь Ребо-сінто (двочастинне синто). Богиня Сонця Аматерасу прирівнюється до Будди Вайрочани, який посів головне місце в езотеричному пантеїстично-моністичному буддизмі, який вчив, що всесвіт – прояв духовної і матеріальної субстанції Будди Вайрочани. У цьому різновиді буддизму обряди мають містичний характер. Вони розглядаються як спосіб установлення містичного союзу з Буддою. Головне полягає в досягненні містичного відчуття вічності Будди.

Езотеричний буддизм був представлений двома сектами: Тендай (запозичений з Китаю в VII ст.) і Сінгон (походить від тантрійського буддизму Центральної Азії).

Державна влада прагнула послабити вплив буддизму.


– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

ІСТОРІЯ ДРЕВНЬОЇ ФІЛОСОФІЇ

Пропонована прихильній увазі читача книга «Філософія древнього світу» охоплює період генези філософії та початковий період об'єктивного історичного…

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Початок філософії в Японії

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

ПЕРЕДМОВА
  Пропонована прихильній увазі читача книга «Філософія древнього світу» охоплює період генези філософії та початковий період об'єктивного історичного процесу філософування (протофілос

Філософія як вид світогляду
  Проблема генези філософії розпадається на сім питань: Що таке філософія? З чого вона виникла? Як вона виникла? Коли? Де? Чому? Навіщо? Ми стверджуємо, що філософія – вид св

З чого виникла філософія
  На цей рахунок існують дві крайні концепції і три середні. Відповідно до першої крайньої концепції, філософія ні з чого не виникала. Вона настільки якісно відмінна від попе

Як виникла філософія
  Філософія виникла як розвязання суперечності між ХМРСК і інтелектуальною діяльністю людини, пов'язаною з вирішенням реальних задач життєзабезпечення роду і племені. Розвяза

Коли виникає філософія
  Профілософія – лише необхідна, але недостатня умова генези філософії. Це тільки можливість філософії. Щоб вона стала дійсністю, необхідні сприятливі економіко-соціально-політичні ум

Де виникає філософія
  З цього питання також є розбіжності. Деякі з філософів і філософознавців начисто заперечують східну філософію як філософію. Існує нібито лиш європейська філософія. З цього погляду,

Історія філософії
Об'єктивна історія філософії.Історія філософії – це насамперед об'єктивний історичний процес філософської творчості, частина історії світової культури і цивілізації. Історія філосо

На Древньому Сході
  ПОЧАТОК ФІЛОСОФІЇ В ІНДІЇ*     Історики виділяють у реальній історії Древньої Індії такі вісім періодів: 1) первісноо

ПРОФІЛОСОФИЯ
  Ведійська профілософія.Древньоіндійський світогляд характеризується могутнім розвитком у ньому профілософії, перехідних форм від міфологічного світогляду до світогл

Веданги й упанішади
  Веданги.Веданги – додаткові частини Вед, смріті, що сприяють їхньому розумінню. Крім шести веданг у смріті входять дві сутри, «Закони Ману», пурани, ітіхаси («Махаб

ДАРШАНИ
  У середині I тисячоріччя до н.е. в Індії на непорушному фундаменті сільських общин почав складатися другий економічний уклад, пов'язаний з відокремленням ремесла від сільського госп

Вайшешика
  Санскритське слово «вайшешика» (vaicesika) означає як прикметник «своєрідний, особливий», а як іменник (сер.р.) «особливість». Родоначальником вайшешики був мудрець на ймен

Джайнізм
  Термін «джайнізм» походить від слова «джіна» – переможець. Представники джайнізму – джайни – ведуть своє вчення з міфічних часів, пов'язуючи фантастичну передісторію джайнізму з дія

Буддизм
  Другою після джайнізму формою антибрахманського руху кшатріїв у системі древньоіндійського світогляду став буддизм. Будда.На північній окраїні долини Гангу

Чарвака-локаята
  На відміну від інших даршан, чарвака-локаята категорично відкидає Веди, не вірить у життя після смерті, спростовує існування Бога в будь-якому розумінні, у тому числі і як Атмана-Бр

ПОЧАТОК ФІЛОСОФІЇ В КИТАЇ
  Китай у стародавності.Древній Китай знаходився там же, де й сучасний, але займав значно меншу площу, спочатку дуже малу. Колискою китайської культури і цивілізації

ПРОФІЛОСОФІЯ
  Як було сказано вище, профілософія складається з двох суперечливих, але на поверхневий погляд єдиних і навіть начебто нероздільних (мнимий синкретизм) частин. Це 1) художньо-міфолог

ФІЛОСОФСЬКІ ШКОЛИ
  Особливості древньокитайської філософії. Школи.Філософія в Китаї виникає наприкінці Лего й досягає свого найвищого розквіту в наступний період Чжаньго. Цей період «

Конфуціанство
  Древньокитайське конфуціанство представлене багатьма іменами. Головні з них Кун Фу-цзи, Мен-цзи і Сюнь-цзи. Кун Фу-цзи.Родоначальник древньокитайської філо

Номіналізм
  До люблячих порозмірковувати моїстів примикають китайські філософи, яких на Заході назвали номіналістами, тобто школою імен (латинське слово «номіна» означає «ім'я»). Китайською ж м

Даосизм
  «Дао де цзин» і Лао-цзи.«Дао де цзин» («Книга про дао і де») – видатне творіння древньокитайської філософської думки, головна праця даосизму. На відміну від конфуці

Вавилонія
  Територія Месопотамії, або Межиріччя, складається з двох частин: північного передгір'я та південної низовини. Вона була заселена вже в період палеоліту. В IV тисячоріччі до н.е. у п

Фінікія
  Фінікія перебувала на території нинішнього Лівану. Як і всі розвинені частини «смуги древньої цивілізації», Фінікія почала з неоліту, пройшла халколіт, або енеоліт, тобто м

Ферекід
  До орфічної космотеогонії примикає світогляд Ферекіда. Його міфологія – плід свідомої міфотворчості. Батьківщина Ферекіда – невеликий острів Сірос, розташований неподалік від Делоса

Мілетці
  Першою філософською школою Еллади, а тим самим і Європи була Мілетська школа, що виникла, однак, у Малій Азії. Фалес.Засновником філософської школи в Мілет

ГЕРАКЛІТ
  Пора розквіту, акме (сорокаліття), Геракліта припало на 69-ю олімпіаду, тобто на 504 – 501 р. до н.е. Батьківщина Геракліта – сусідній з Мілетом поліс Ефес. Геракліт належав до царс

Піфагор і ранні піфагорійці
  Джерела піфагореїзму.Хоча без піфагорійців важко собі уявити античну філософію і навіть античну культуру, нічого цілком достовірного ми про піфагореїзм, особливо ра

Філолай і середні піфагорійці
  Середній піфагореїзм припадає на початок нової доби в античній філософії, доби, коли становлення філософії в основному закінчується, і ми побачимо, як в елеатів філософія сформулює

Ксенофан
  Ксенофан походив з Іонії, з поліса Колофона. Час життя філософа визначається з його слів: «От уже шістдесят сім років, як я з моїми думами ношуся по еллінській землі. А перед тим ме

Парменід
  Вчення Парменіда – вже зріла форма філософіїеэлеатів. Саме Парменіид розвинув поняття єдиного світового бога Ксенофана в поняття єдиного буття й порушив питання про співвідношення б

АНАКСАГОР
  Тепер ми тимчасово покинемо «Велику Елладу». Під час греко-перських війн (500 – 449 р. до н.е.) Афіни були зруйновані Ксерксом, однак переможне для греків закінчення цих війн сприял

ЛЕВКІП І ДЕМОКРІТ
  Учення Левкіпа й Демокріта – вершина античного матеріалізму. Об'єктивний ідеалізм Платона протистояв матеріалізму Демокріта. Епоха Демокріта і Платона – епоха зрілості античної філо

СОФІСТИ
  У другій половині V ст. до н.е. у Греції з'являються софісти. В умовах античної рабовласницької демократії риторика, логіка та філософія потіснили у системі освіти гімнастику і музи

Протагор
  Життя і праці. Акме Протагора припадає на 84-ю олімпіаду (444 – 441). Це означає, що Протагор народився в 80-х роках V ст. до н.е. Отже, якщо прийняти третю версію

Антифонт
  І про цього софіста, якого також відносять до старшої групи, відомо небагато. Його згадує, зокрема, Плутарх у «Життєписі десяти ораторів». Як і Гіппій, Антифонт займався науками (ас

МОЛОДШІ СОФІСТИ
  З молодших софістів, які діяли вже наприкінці V – початку IV ст. до н.е., найцікавіші Алкідам, Трасімах, Крітій і Каллікл. Алкідам.Один з учнів Горгія моло

Кіренаїки
  Аскетизмові кініків протистояв гедонізм кіренаїків. «Гедоне» – насолода. Гедонізм – етичне вчення про насолоду як вищу цінність у житті. Гедонізм – різновид евдемонізму. «Евдемонія»

Мегарики
  У центрі уваги філософів Мегарської школи проблема одиничного й загального. На відміну від кініків і кіренаїків, які стверджували, що існує тільки одиничне, мегарики учили, що існує

Онтологія
  Предмет філософії.В Аристотеля філософія досить чітко виділяється з усієї сфери знання, хоча й у нього цей процес ще не закінчений. Звідси розрізнення ним «першої ф

Теологія
  Такою триєдиною причиною в Аристотеля виявляється бог. Тим найперша філософія Аристотеля обертається теологією. Як формальна причина бог – вмістище всіх надприродних, відособлених в

Попередні вчення
  Аристотель – перший історик філософії. При розгляді будь-якої проблеми він насамперед прагне з'ясувати, що про це думали до нього. Тому історико-філософськими екскурсами пронизані в

Філософія математики
  Аристотель намагався з'ясувати не тільки предмет філософії, а й предмет математики, відрізнити предмет математики від предмета філософії. При цьому Аристотель розрізняє загальну мат

Космологія
  Вчення Аристотеля про природу, про нескінченність, простір, час, рух застосовується ним до побудови картини світу – космології. Це найбільш слабка частина його світогляду. Нині, кол

Біологія
  Аристотель – засновник біології як науки. Як астроном, Аристотель був систематизатором і популяризатором, і до того ж не найкращим. Як біолог він – піонер. Оскільки ми пише

ДРЕВНЯ СТОЯ
  Другою, після епікуреїзму, істотно новою елліністичною філософською школою стала так звана Стоя. Вчення Стої – стоїцизм – має тривалу історію, починаючи із джерел еллінізму й аж до

СКЕПТИКИ
  Термін «скептицизм» походить від давньогрецького слова «скепсис», що означає «розгляд, розглядання, розбір, коливання», і позначає напрям у гносеології, який методично проводить дум

Пірронізм
  Піррон.Родоначальником повного і крайнього скептицизму був Піррон (360 – 270 р.). Він походив з пелопоннеського міста Еліди (неподалік від Олімпії з її олімпійським

Пробабілізм
  Середня Академія. Аркесилай(315/4 – 241/40р.). Аркесилай став схолархом у 265 р. і був ним п'ятнадцять років – до 240 р. Він походив з еолідської Пітани (Мала Азія)

Скептицизм Енесідема й Агріппи
  Після Клітомаха академічний скептицизм почав сходити зі сцени. Але зате друге народження дістав крайній скептицизм, який пов'язують з Енесідемом і Агріппою. Ми нічого, щоправда, не

ЕКЛЕКТИЗМ
  Еклектизм – закономірний наслідок скептицизму, який зробив антифілософські висновки з філософського плюралізму, з відмінностей і навіть суперечностей між школами філософії, яких до

ПОЧАТОК ФІЛОСОФІЇ НА ДРЕВНЬОМУ СХОДІ
Початок філософії в Індії..................................................................... 33 Профілософія ............................................................

ПОЧАТОК ФІЛОСОФІЇ В ЄВРОПІ
Профілософія ......................................................................................... 155 Гомер (155) Гесіод (158) Орфіки (165) Ферекід (169) «Сім мудреців» (170)

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги